Temari

Bona tarda!

A continuació podeu trobar el ppt del tema 9 per a l'examen de dilluns 12 de juny.
Molts ànims que això ja s'està acabant!









Bona tarda!
A continuació teniu el ppt sobre les activitats del llibre de lectura (per qui les necessiti).





Bona tarda a tots i a totes!

A continuació podeu trobar el ppt sobre l'examen del tema 8 del proper dimarts 30 de maig. Bon cap de setmana i molts ànims en la recta final!








Hola de nou!

L'examen de les unitats 4 i 5 de socials serà el dimarts 14 de març; a continuació us penjo el ppt perquè us el pogueu començar a mirar.





A més a més, durant aquest trimestre treballarem els mapes de dos continents: Amèrica i Oceania. El dilluns dia 13 de març m'heu d'entregar els mapes polític (país i capital) i físic (relleu i rius) dels indrets que a continuació us asssenyalaré i el dia 21 de març farem l'examen corresponent a cadascun d'aquests continents.

AMÈRICA

*Mapa polític: Argentina, Brasil, Canadà, Bolívia, Colòmbia, Costa Rica, Cuba, República Dominicana, Equador, Estats Units d'Amèrica, Guatemala, Haití, Hondures, Jamaica, Mèxic, Nicaragua, Panamà, Perú, El Salvador, Uruguai, Veneçuela i Xile.
*Mapa físic: Muntanyes Rocalloses, Altiplà del Colorado, Monts Apalatxes, Llac Michigan, Mississipí, Amazones, Andes, Matogrosso, Pampa, Riu de la Plata.


OCEANIA

*Mapa polític: Austràlia, Nova Zelanda. 

*Mapa físic: Estret de Cook, Gran Serralada Divisòria, Alps Australians, Gran Desert Sorrenc, Desert de Gibson, Gran Desert Victòria i riu Murray.




Bona tarda!
Tal i com vam quedar, us adjunto els punts que heu de seguir per fer la reflexió sobre el documental "Camino a la escuela" i que m'heu d'entregar el proper dimarts dia 7 de març. L'extensió que ha de tenir aquesta reflexió és d'1 pàgina mínim i pot ser escrita a mà o a ordinador.

-Valors que apareixen al documental
-Recorregut (durada i quilòmetres) que segueixen els nens cada dia per anar a l'escola i perills amb els quals es poden trobar, dificultats personals i amb l'entorn
-Condicions de vida: tipus d'habitatges on viuen i recursos que tenen a l'escola
-Objectius que els protagonistes tenen a la vida: què volen aconseguir?
-Missatge / consell que els donen les seves famílies
-Anomenar les activitats que realitzen abans d'anar a l'escola
-Relació amb la família i l'entorn que els envolta





Bon dia a tots i totes!
De cara a l'examen trimestral, us adjunto el ppt sobre la UE.


 




Aquí teniu el ppt sobre el sector secundari i la indústria. Us servirà d'ajuda pel treball que heu de fer per a la setmana que ve. A més a més, aneu a l'apartat de bibliografia on veureu materials que us poden anar ajudant a desenvolupar-lo. Ànims!!

 



A continuació us deixo l'estructura del treball del tema 3 i les pautes per a portar-lo a terme. Recordeu que la DATA MÀXIMA D'ENTREGA ÉS EL DIVENDRES 9 DE DESEMBRE, més tard ja no n'acceptaré cap més. Som-hi!


PROJECTE: CREACIÓ D’UNA INDÚSTRIA (EMPRESA)

1-NORMES DE PRESENTACIÓ

I.El treball s’ha de presentar en DIN-A4 blanc.

II. Escrit a ordinador. Interlineat 1,5; imprès a una cara i sense colors.

III. El text haurà d’estar justificat i amb els marges següents:

o Marge esquerre: 2,5 cm Marge dret: 2 cm
o Marge superior: 2,5 cm Marge inferior: 2 cm

IV. Lletra

Tipus: Times New Roman o Tahoma.
Mida 12 punts.
Títols: amb lletra més gran (14 punts) i en negreta.
Cursiva: per escriure els títols de les obres, per a paraules d’una altra llengua que no estiguin adaptades al català, per paraules científiques, per destacar algun mot. Per a les citacions, però, cal usar les cometes.

V. Les pàgines s’han de numerar, a baix a la dreta. La portada és la núm. 1 (no ha d’aparèixer) i l’índex és la núm. 2.

VI. Els fulls han d’estar grapats sense impedir-ne la lectura o amb portafolis de pinça.

VII. El treball ha de ser net, no ha d’haver-hi ratllades ni esmenes evidents. Cal revisar-lo. No utilitzar tipp-ex. 

VIII. El darrer full ha de ser en blanc.

IX. No s’han d’admetre faltes d’ortografia (corrector del word)  
 
Primera pàgina: títol del treball amb lletres grans, de tipus lliure. Noms i cognoms de l’autor o autora. Nivell i grup, matèria, professor o professora, data de lliurament. Imatge opcional.

Segona pàgina: índex, amb tots els apartats inclosos i la pàgina corresponent.  
 

2- PARTS DEL TREBALL

          - Introducció: tercera página. Explicar per què es fa aquest treball i els seus objectius.

- Desenvolupament

1- Nom de l’empresa i orígens (explicar en quin any es funda, per quin motiu i què es vol aconseguir amb la seva creació)
2- Organigrama de l’empresa: propietari/s, socis, etc.
3- Nombre de treballadors i ocupació / responsabilitat que té cadascun dins l’empresa, salari de cadascun d’ells, tipus de contractació. Condicions laborals.
4- Localització de l’empresa: com és la ciutat o poble on es troba, quin és el seu entorn, etc.
5- Tipus de producció: producte/s en el qual està especialitzada la indústria
6- Recursos que utilitza: fonts renovables / no renovables, primeres matèries (depenent de cada cas)
7- Mercat interior i/o exterior: on es ven la producció? Dins del mateix país o fora d’ell, en altres estats o continents?
8- Deslocalització de la producció: seus de l’empresa en altres països. Treballadors d’aquestes seus, salaris i ocupació que tenen dins l’empresa. Condicions laborals.
9- Factors mediambientals: localització al país d’origen i al país exterior.
10- Legalitat i normativa per a l’establiment de la fàbrica en el país d’origen i en el de les seves seus: existeix reglamentació a seguir per a la creació de la indústria? Quines lleis o normativa fixaríeu vosaltres (la podeu crear) per situar de manera òptima la vostra empresa tant en el país d’origen com en alguna de les seves seus?

·                          - Conclusions


*L’extensió del treball ha de tenir un mínim de 10 pàgines (fixeu-vos que per cada apartat ja les omplireu perquè han d’estar separats l’un de l’altre). El màxim de pàgines el marqueu vosaltres amb el que expliqueu, imatges que afegiu, etc.

*Penseu que a més del treball escrit acceptaré i valoraré molt positivament qualsevol altre material que m’entregueu per completar-lo: maquetes, imatges diverses, plànols,etc.




 EXPOSICIONS ORALS: PUNTS A SEGUIR


La propera setmana començarem les exposicions orals sobre els països de la Unió Europea. Aquí us deixo els punts que heu de seguir d'acord amb la informació que heu de buscar de cada país. Ja sabeu que podeu fer-les amb el suport que vulgueu (power point, imatges, etc.) i que podeu portar un petit guió per si us serveix d'ajuda en algun moment. Espero que ens sorprengueu a tots amb la vostra posada en escena. Ànims i molta sort!



  • Nom del país i capital
  • Situació al mapa d'Europa i bandera
  • Nombre d'habitants i gentilici
  • Llengua oficial i altres llengües que es parlin al territori
  • Tipus de govern
  • En quin moment el país s'integra dins la UE
  • Breu recorregut històric des del segle XIX però sobretot destacant els esdeveniments i la història del país dels segles XX i XXI
  • Característiques principals: tradicions, festes oficials, menjar típic de la zona, llocs d'interès per visitar, entre d'altres.
  • Conclusió: un petit i breu resum final de tot el que s'ha dit o un comentari personal sobre el que heu après del territori





Aquí teniu el power point corresponent al tema 2 per a l'examen del proper dimarts 8 de novembre. Heu d'estudiar les diapositives que contenen la teoria sobre el tema que hem tractat del sector primari i us podeu guiar amb les preguntes de reflexió que heu anat fent a classe a mida que anàvem avançant.
Per si algú no les té totes al dossier, és el moment de copiar-les i respondre-les ja que dimarts vinent m'haureu d'entregar el dossier d'aquest tema amb una portada feta a ordinador. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada